söndag 9 augusti 2015

God kväll!

När jag skriver detta sitter vi på flygplanet hem. Så det kommer inte bli upplagt förrän vi kommer till Sverige och jag får åtkomst till en internetuppkoppling.

Hur var sista dagen nu då?
Den var lika underbar som alla andra dagar nästan.
När vi vaknade packade jag badväskan och gick ner till stranden och gjorde ordning två solstolar åt oss innan vi gick och åt frukost. Upp på rummet och byta om och på med lite solskyddsfaktor främst på Andreas som gick ner och la sig på stranden. Så fick jag packa och strukturera upp i väskorna. Eftersom vi inte fick ha kvar rummet så blev det ombyte och toalettväskorna med skor i den lilla.

Innan vi checkade ut så gick jag ner till Andreas och solade lite och tig ett dopp i det blå innan vi hämtade vårt bagage och checkade ut. Men vi fick givetvis ha kvar vårt all-inclusive armband och utnyttja det tills vi blev upphämtade med bussen.

Så en heldag på stranden med andra ord. Men vid halv fem lite för tidigt mot vad vi hade tänkt så fick vi en duschtid. Vi skulle ha haft 30 minuter på oss fick 15 eftersom det var så många som skulle duscha för att de hade checkat ut och skulle resa hem.

Det blev en lite lätt middag i dag hade de pastisio på buffén så det blev det.

Vi satt mest och surfade i väntan på att få åka hem men även lite korsord löstes och lite kortspel.
Ett glas bubbel slank ner det med.

Det kom en buss och hämtade upp oss svenskar, norskar och engelsmän på hotellet detta gjorde att bussen blev näst intill full. Stannade bara på ett ställe till och hämtade upp 3 personer. Skönt att åka så där direkt.
På flygplatsen däremot var det kaos med folk, bussar och bilar. Det stod en engelsktalande tui fly guide och berättade vart vi skulle checka in. Tur att vi kom när vi kom för kön sedan räckte ut på gatan.

En liten flygplats utan något speciellt så vi satte oss vid gaten med alla italienare som var förbannad för att deras flyg blev försenat med 2 timmar. Vi tog det bara lugnt löste lite korsord och väntade.

Hem nu har vi en kvinnlig andrepilot som tar oss hem. Det går super. Inga luftgropar. Vi har precis ätit middag. Grekiska färsjärpar med stekt potatis. Någon slags sockerkaka till efterrätt och så var det en grekisktalande.

Nu har de släckt ner i kabinen så det är så där mörkt och härligt. Dick så har hon som sitter bredvid tänt lampan lite irriterande. Tycker att det kan vara mörkt.

Filmen ombord i dag är helt värdelös. Grand Budapest hotell, så tråkig.

Nu så längtar vi tills vi kommer hem till den Goa mjuka sängen och min kudde. Tror aldrig att jag saknat min kudde så mycket som jag har gjort under den här veckan. Men sova ut kan vi inte göra i morgon då vi ska komma i säng i tid eftersom det nalkas jobb på måndag.

Ska se om jag hinner lägga ut bilder i morgon från hela resan. Ni måste ju bara få se det vi har sett och upplevt.

Sov så gott nu. Själv har vi ett tag kvar innan vi kan bädda ner oss.

Location:Lördag natten mot söndag

Inga kommentarer: